EVÄSTEIDEN KÄYTTÖ
Evästeiden avulla parannetaan sivuston toimivuutta ja sivuston sisältöä. Evästeiden avulla kerätään tietoa sivuilla vierailuista ja tallennetaan tietoa joka sallii meidän luoda uusia ominaisuuksia kuten vertailutyökalun. Evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Löydät lisää tietoa evästeistä Yksityisyydensuoja sivulta.

18.11.2019

​Ford käynnisti uuden Puma Crossover-mallin valmistuksen

  • Ensimmäiset uudet Ford Pumat rullasivat tuotantolinjalta Fordin Craiovan tehtaalla Romaniassa.
  • 48-voltin kevythybridi Ford Puma on kaikkien aikojen ensimmäinen Romaniassa valmistettu hybridiauto; Ford on investoinut auton valmistukseen noin 200 miljoonaa euroa.
  • Innovatiivinen Puma tarjoaa luokkansa parhaat, matkustamotiloista tinkimättömät tavaratilat ja mukavuusominaisuudet. Se on yksi Fordin Euroopassa tämän vuoden aikana esittelemistä sähköistetyistä automalleista.

Innovatiivisen ja sähköistetyn uuden Ford Puman sarjatuotanto on käynnistynyt Fordin nykyaikaisella tehtaalla Craiovassa Romaniassa. Pumaan on saatavana edistyksellinen Ford EcoBoost Hybrid 48-voltin kevythybridivoimansiirto. Fordin uusi SUV-tyyppinen kompakti crossover on ensimmäinen Romaniassa valmistettava hybridiautomalli.

Ford on palkannut Craiovan tehtaalle 1700 työntekijää lisää ja investoinut noin 200 miljoonaa euroa Craiovan tehtaaseen tukeakseen uuden Puman tuotantoa. Kaiken kaikkiaan Ford on investoinut Craiovan tehtaaseen liki 1,5 miljardia euroa vuodesta 2008 lähtien.

Katso video:


Jokaiseen Ford-malliin sähköistetty vaihtoehto


Uusi Ford Puma on yksi kahdeksasta sähköistetystä autosta, jotka Ford tuo Euroopan markkinoille tämän vuoden aikana. Aiemmin tänä vuonna Ford ilmoitti, että jokaiseen Ford-malliin tulee sähköistetty vaihtoehto – joko kevythybridi, täyshybridi, ladattava hybridi tai täyssähköauto. Näin Ford tarjoaa eurooppalaisille asiakkailleen yhden kattavimmista sähköistettyjen autojen valikoimista. Yhtiössä odotetaan sähköisten voimansiirtojen osuuden olevan yli puolet yhtiön henkilöautomyynnistä vuoden 2022 loppuun mennessä.

“Uusi Puma edustaa uutta lukua Fordin käyttäjälähtöisessä suunnittelufilosofiassa, joka nostaa entisestään Fordin laatua, teknologioita ja merkin DNA:ssa olevaa hauskaa ajettavuutta”, kertoo Stuart Rowley, President, Ford of Europe. “Minulla ei ole epäilystäkään siitä, että Ford Pumasta tulee suuri menestys kaikkialla Euroopassa.”

Uusi Puma tilattavissa kaikkialla Euroopassa

Kehittyneen kevythybriditeknologian lisäksi uusi Ford Puma tarjoaa katseet kääntävät SUV-mittasuhteet; monipuolisen, maksimissaan 456-litraisen tavaratilan, jossa on myös innovatiivinen Ford MegaBox; luottamusta herättäviä teknologioita mukaan lukien älykäs vakionopeussäädin Stop & Go –toiminnolla, nopeusrajoitusten tunnistus ja kaistapitoavustin sekä premium-tason mukavuusominaisuuksia, joihin kuuluu myös segmenttinsä ensimmäisenä etumatkustajan istuinten ristiselän hieronta.

Yksilöllisiin mallivaihtoehtoihin kuuluvat urheilullinen Ford Performancen inspiroima Puma ST-Line ja huippuvarusteltu Puma Titanium X, joka esiteltiin ensimmäistä kertaa syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä. Uusi Ford Puma on nyt tilattavissa kaikkialla Euroopassa.

Ford Romania työllistää noin 6000 henkilöä. Romanian tehtaalla valmistetaan uuden Ford Puman lisäksi Ford EcoSportia ja Fordin 11 kertaa Engine and Powertrain of the Year –kilpailussa palkittua 1.0-litraista EcoBoost-bensiinimoottoria. Uuden Puman tuotannon käynnistyttyä Craiovassa on nyt ensimmäistä kertaa kaksi rinnakkaista ajoneuvojen tuotantolinjaa, joilla valmistetaan SUV- ja crossover –malleja JATO Dynamicsin** tilastojen mukaan Euroopan nopeimmin kasvavaan segmenttiin.

# # #

Ford EcoSport CO2 päästöt alkaen 144 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 6,0 l/100 km (WLTP)

Ford Puma EcoBoost Hybrid CO2 päästöt alkaen 125 g/km, polttoaineenkulutus alkaen 5,5 l/100 km (WLTP)

Ilmoitettu polttoaineen/energian kulutus, CO2-päästöt ja sähkökäyttöinen toimintasäde mitataan Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EY) 692/2008 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Polttoaineen kulutus ja CO2-päästöt määritetään mallikohtaisesti, ei yksittäiselle ajoneuvolle. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä. Auton polttoainetaloudellisuuden lisäksi ajotapa ja muut ei-tekniset tekijät vaikuttavat auton polttoaineen-/energiankulutukseen, CO2-päästöihin ja sähkökäyttöiseen toimintasäteeseen. CO2 on pääasiallisin ilmaston lämpenemistä aiheuttava kasvihuonekaasu.

1. syyskuuta 2017 lähtien tietyille uusille autoille myönnetään tyyppihyväksyntä World Harmonised Light Vehicle Test Procedure ‑testimenetelmän (WLTP) avulla direktiivin (EU) 2017/1151 mukaisesti siten kuin sitä on muutettu. WLTP on uusi ja entistä totuudenmukaisempi testimenetelmä polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen mittaamiseen. 1. syyskuuta 2018 lähtien WLTP on alkanut korvata kokonaan New European Drive Cycle ‑syklin (NEDC), joka on edellinen testimenetelmä. NEDC-siirtymäajan aikana WLTP:n polttoaineen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvoja verrataan NEDC-menetelmään. Uusi menetelmä poikkeaa hieman aiemmasta polttonestetaloudellisuuden ja päästöjen mittauksesta, koska tiettyjä testielementtejä on muutettu, eli samalla autolla voi olla eri polttonesteen kulutuksen ja CO2-päästöjen arvot eri testeissä.

**JATO Dynamicsin tulokset perustuvat yrityksen konsulttipalvelun JATO Consultin tuottamaan 27 Euroopan maasta kerättyyn tietoon. Lisätietoa löytyy yrityksen nettisivuilta www.jato.com.


Yhteydenottopyyntö

Varaa koeajo



Uutiset